google-site-verification: google635daddddf888423.html
Değerli öğrencilerimiz,
Üniversitemizde 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı 15 Eylül 2025 Pazartesi günü başlayacak olup yeni eğitim-öğretim döneminde sizlere başarılar dileriz. Öğrencilerin ders seçim sürecinde mağdur olmaması için aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri önemle rica olunur:
1- Bölümümüz 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Ders Programına ulaşmak için tıklayınız.
2- Üniversitemiz Lisans ve Önlisans Programları 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Akademik Takvimi uyarınca ders seçimlerinin 4-7 Eylül 2025 tarihleri ve aralığında Üniversitemiz Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılması gerekmektedir.
3- Ders programında görülen seçmeli dersler hakkında aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir:
a) 2024-2025 Öğretim Planımızda seçmeli dersler için yer alan 16 grup ayrımı kaldırılmış olup, sınıfların seçmeli dersleri yeniden belirlenmiştir. Seçmeli dersler her sınıf için tek bir gruptan açılacaktır.
b) İkinci sınıflardan; Mühendislik Etiği (INS-213), Mühendislik Ekonomisi (INS-215) ve Mesleki İngilizce (INS-221) derslerinin ikisi,
c) Üçüncü sınıflardan; İnovasyon ve Girişimcilik (INS-323), Beton Yollar (INS-333) ve İnşaat Mühendisliğinde Coğrafi Bilgi Sistemleri (INS-335) derslerinin tamamı,
d) Dördüncü sınıflardan; Akarsu Hidroliği (INS-415), Karayolu Tasarımı (INS-439) ve Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı İlkeleri (INS-449) derslerinin tamamı seçilmelidir.
e) İkinci sınıfların seçmeli derslerinde kontenjan uygulaması yapılacağından seçilmesi istenilen bir derse dolu kontenjan nedeniyle kayıtlanılamaması halinde, başka bir seçmeli derse kayıtlanılması gerekmektedir. Seçmeli dersler için sonradan kontenjan artışı yapılmayacaktır.
f) DERS PROGRAMINDA GÖRÜNMEDİĞİ HALDE ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİNDE GÖRÜNEN SEÇMELİ DERSE KAYITLANMAYINIZ !!!
4- Staj çalışmaları hakkında aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir:
a) Geçtiğimiz 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı sonunda zorunlu yaz stajının birincisini yapmak için başvuruda bulunan öğrenciler Staj I ve ikincisini yapmak için başvuruda bulunan öğrenciler Staj II dersine kayıtlanacaktır.
b) Staj derslerinden herhangi birini alıp başarısız olarak (K) değerlendirilen öğrencilerin bu dersi tekrar seçmesi gerekmektedir. Staj çalışmalarının gerçekleştirilmemesi staj derslerinin seçilmesine engel değildir.
c) Dördüncü sınıf öğrencileri, Staj I dersini seçeceklerse eksik stajları bile olsa Staj II dersini seçmelidir.
d) Staj değerlendirme sonuçları ilerleyen süreçte bu internet sayfasından önümüzdeki süreçte ilan edilecek olup, kabul edilen staj günü sayısını takip etmeyi unutmayınız.
5- Bitirme Çalışmaları Hakkında: Öğrenci Bilgi Sisteminde Bitirme Projesi (INS-407) dersinin sorumlu öğretim elemanı olarak Bölüm Başkanı görünmekte olup ilgili dersin danışman öğretim elemanı dağıtımları, bu internet sayfasından önümüzdeki süreçte ilan edilecek Bitirme Çalışmaları Danışman Tercih Duyurusuna istinaden yapılacaktır.
6- Ortak Seçmeli Dersler (OSD) hakkında aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir:
a) OSD dersleri perşembe ve cuma günleri 15:00-16:50 saatleri arasında verilecektir. Birinci sınıf öğrencilerinin ve alttan OSD alacak öğrencilerin sadece bir adet OSD seçmesi gerekmektedir.
b) OSD dersleri hakkında Bölümümüz sayfasında bir bilgilendirme yapılmayacak olup, bu konuda Üniversitemiz Ortak Seçmeli Dersler Koordinatörlüğü internet sayfasının takip edilmesi önerilmektedir.
7- DERS SEÇİMLERİNİZİ YAPIP "KONTROL ET" BUTONUNA BASTIKTAN SONRA "DANIŞMANA GÖNDER" BUTONUNA BASARAK DANIŞMANINIZA GÖNDERMEYİ UNUTMAYINIZ !!!
8- DANIŞMAN ONAYLARINDAN SONRA ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİNDEKİ DERS KAYITLARINIZI KONTROL EDİNİZ !!! HERHANGİ BİR SORUN VARSA DANIŞMANINIZLA İRTİBATA GEÇİNİZ.
9- Üst yarıyıllardan ders almak isteyen öğrencilerimizin Üniversitemiz Lisans ve Önlisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 17/5 maddesini incelemeleri gerekmektedir. Üst yarıyıllardan ders seçerken devam zorunluluğu olan iki ders çakışmamalıdır.
10- Yatay ve dikey geçiş ile yeni kayıtlanacak öğrencilerimizin ders ve sınıf intibak durumları doğrultusunda ders seçimlerini yapmaları gerektiğinden, bu öğrencilerin intibak durumları belli olduktan sonra danışman öğretim elemanları ile görüşüp Ders Ekle-Sil formunu doldururak Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Öğrenci İşleri Birimine müracaat etmeleri gerekmektedir.